Sunday, January 19, 2020

Persatuan Belia Prihatin 2019



REPEK – Persatuan Belia Prihatin 2019 menutup aktiviti sepanjang tahun lepas dengan sedikit juadah di pejabat rasmi persatuan. Syukur Alhamdulillah, walaupun bergerak tanpa dinaungi oleh mana-mana politik, PBP masih terus GAH dan TERUS HIDUP walaupun dilanda pelbagai cabaran dan kepayahan. Apa yang penting, “KERJASAMA..KERJASAMA..”. Walaupun di kalangan ahli sekadar rakyat biasa tetapi berkat dan rahmat dari Allah swt, PBP dapat melaksanakan aktiviti dengan jamuan yang menyelerakan. Alhamdulillah.

Siapa tidak kenal BILAL MALAYA..pasti tua muda kecil besar mengenalinya. Anak-anak saya pun mengenali Bilal Malaya. Bahkan di media sosial seperti facebook sendiri, nama Bilal Malaya ada yang di’fakekan nama itu dek betapa glamornya nama Bilal Malaya. Akan tetapi sosok tubuh bernama Hamdan Mat ini menjadi bualan di bibir-bibir masyarakat seorang yang ringan tulang membantu walaupun beliau dan keluarga sendiri hidup dalam kesederhanaan. Inilah bagi saya bakal pemimpin yang kita perlukan untuk menjaga kebajikan dan kecaknaan dalam masyarakat.

Persatuan Belia Prihatin sebuah persatuan NGO yang tidak ada kena mengena dengan mana-mana parti politik. PBP bersifat neutral kerana PBP akan menyantungi sesiapa sahaja yang difikirkan layak untuk
dibantu. Misi PBP ialah MENCARI & MEMBERI. PBP bergerak mencari dana dan bahan-bahan sebelum menziarahi mana-mana keluarga yang telah dikenalpasti. Itulah cara PBP bergerak. Semoga tidak ada mana-mana pihak yang meragui sumber dana kerana ia datang dari usaha pengerudi, ahli-ahli dan derma-derma. Aktiviti yang dijalankan akan bergantung kepada sebanyak mana dana yang ada.

Di media sosial whatsap, PBP mempunyai ahli seramai 89 orang, manakala di facebook mempunyai seramai 1.9k ahli. Terima kasih diucapkan kepada mereka yang telah menjadi sebahagian daripada keluarga PBP. Walaupun yang aktif tidaklah searmai itu tetapi PBP percaya suatu hati nanti mereka juga akan tergerak hati untuk turut sama membantu dan memberikan sumbangan kepada persatuan. PBP menghargai setiap ahli di dalam media-media sosial.

Ketika ditemubual oleh rancangan SATU SAMA SATU, pengerusi PBP tuan Bilal Malaya mengucapkan jutaan terima kasih dan menghargai setiap ahli di dalam persatuan. Tanpa mereka, PBP tidak akan boleh bergerak seperti pada hari ini. Harapan Bilal Malaya agar tahun 2020 yang semakin mencabar ini, PBP akan terus mengharungi cabaran dan rintangan. PBP juga berlapang dada untuk menerima ahli-ahli baru di facebook ataupun whatsap. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment