Sunday, December 22, 2019

Masih ada kah pintu taubat untukku...


PASIR MAS – Tenang rasanya takkala setiap kali bersolat. Mudah-mudahan solatku lebih berkualiti daripada yang sebelumnya. Sesungguhnya pintu taubat masih terbuka selagi mana belum sampainya kiamat. Pengakhiran dunia sesuatu yang pasti. Harini tidak sesiapa pun yang tahu kecuali Allah swt. Allah swt merahsiakan kedatangan hari kiamat supaya manusia sentiasa bersedia untuk menemui kematian yang pastinya akan dirasai oleh setiap insan yang bernyawa.


Menjenguk ke jendela kehidupanku adalah suatu sejarah hitam yang sangat menjengkelkan. Namun aku tetap berharap dan terus berharap dengan taubatku ini, akan diterima oleh Allah swt untuk ke bawa ke akhirat kelak. Aku perlu kuat dan beristiqomah. Bukan mudah untuk berhadapan dengan orang-orang di luar sana yang sentiasa mengajak untuk melakukan kejahatan. Melangkah sahaja ke luar ada-ada sahaja bisikan syaitan di telingaku. Subhanallah.

Aku diberikan peluang kedua untuk menebus segala dosa yang pernah aku lakukan. Malu pada diri sendiri. Namun aku tetap untuk bertaubat kerana aku pasti pintu taubat masih terbuka luas selagi mata ini tidak dipejamkan buat selama-lamanya. Syukur Alhamdulillah, aku masih sempat bermunajat dan memohon pada Allah swt agar menerima taubat dari insan hina seperti aku.

‘Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul’, begitulah dapat aku ibaratkan akan keinginan ku untuk terus beristiqomah ke jalan Allah swt. Rasa tenang semenjak aku menutup pintu hati ku kepada kehidupan LARA di media sosial yang banyak menghasut manusia untuk melakukan dosa. Itulah suatu cabaran besar untuk melakukan suatu penghijrahan. Namun aku akan terus tetapkan hati untuk melakukan penghijrahan agar aku tidak terlewat untuk melakukannya. Alhamdulillah, aku dapat merasakan ketenangannya. Ketenangan berhadapan dengan Sang Pencipta sekalian alam. Ampunkanlah dosa-dosaku Ya Allah.


No comments:

Post a Comment