Thursday, December 12, 2019

Realiti atau fantasi..

PASIR MAS - Jauh di sudut hati tersimpan sesuatu yang sukar untuk digambarkan. Dunia nyata atau fantasi. Akan tetapi kekadang aku bisa menyentuhnya. Hanya hati dan perasaan yang dapat dimengertikan. Entahkah ada entahkan tidak. Jika difikirkan sedalam-dalamnya, perlukah aku meneruskan kehidupan sebegini? Akan tetapi terlalu sayang untuk melepaskannya. Antara pilihan dan masa hadapan. Masya Allah mengapakah ada perasaan ini. Suatu perasaan yang tidak seharusnya ada di dalam fikiranku yang aku tahu suatu hari nanti aku tidak boleh lagi menoleh kebelakang.

Aku coret suatu kisah yang membawa kepada suatu pengkhisahan yang entahkan boleh diterima atau tidak oleh masyarakat di luar sana. Namun suatu kisah yang telah menimbukan suatu perasaan yang tidak dapat digambarkan sebelum ini. Letih minda setiap kalu terlintas akan figura itu. Seakan-akan pintas di hadapan dan mata dengan cepat fokus kepada figura itu. Sesungguhnya belum ada suatu perasaan itu yang benar-benar meruntum jiwa yang konflik.

Arrghh...

                                                                  ..bersambung..

No comments:

Post a Comment